Sorin Ilfoveanu @ AnnArt Gallery

A treia personala la AnnArt, expozitia Levant dupa Levant prezinta cea mai recenta serie de lucrari, pictura in acril pe panza, realizate de Ilfoveanu in 2014 – 2015. Seria este o prelungire in culoare a explorarilor lumii si ideii bizantine, care marcheaza constant creatia impresionanta a artistului.

Vernisajul are loc miercuri 7 octombrie 2015, la 7pm, iar expoziția poate fi vizitată până pe 7 noiembrie 2015.

Întreg fondul de lucrări este disponibil pentru vânzare prin Galeria AnnArt. Vă stăm la dispoziție pentru detalii şi consiliere: office@annartgallery.ro

417poza1

“Am incercat sa pastrez legatura cu un limbaj traditional al imaginii, ce vine din fresca – icoana bizantina, miniatura, din arta arhaica din jurul Mediteranei, pe care l-am modelat stilului meu. Traditia ca intoarecere la originile pe care sa construiesti ceva nou; dozaj discret al vechilor semnificatii care sa duca la semnificatii noi. Odata intrata in stilul tau, o idee devine personala. Scufundandu-te in imaginea unei miniaturi, creezi premisele unei imagini ce apartine stilului tau: inlaturand crustele sedimentare din contextul miniaturii secolului XI – XII, produci un text nou.

Diferitele fragmente dintr-o miniatura devin fluidul care circula in desenul tau.  Eliberandu-l de limitarile temporale si spatiale, devine prezent.”

(Sorin Ilfoveanu)

“Sorin Ilfoveanu isi marturiseste, pe lait-motive, reveriile prilejuite de lecturi cu tanin de istorie, in care ochiul sau descifreaza un simbure pentru desen. Ilfoveanu degusta pe Xenofon, Virgiliu, Procopius din Cezareea, contele de Mirabeau ori pe Yourcenar asa cum stie sa deguste un vin chihlimbariu de Simburesti. Pictorul deseneaza cu o splendida simplitate. Sint desene cu o constanta economie de duct grafic, cu mare suplete lineara, asternute la inceput pe hirtie pretios tonata. Citeva tipare iconografice variaza subtil o figuratie om-animal, sub care se da la ghicit cite o parabola. Cronologic, primii veniti au fost cavalerii din Anabasis si din Parabola sagetii. Sint si primele motive care s-au ridicat de la pupitrul de desenator spre pinzele mari. Cavalerii isi sporesc dramatismul lor cvasifunerar atunci cind se inverseaza raportul, in deschis pe inchis. Trecute in desen-pictura, imaginile rezista pe format mare si pastreaza dozajul de plin-gol, in favoarea golului, dupa tiparul de excelenta al caligrafiei orientale.”

(Aurelia Mocanu)unncamed