Căderea Expoziție de pictură semnată de Nadia Ioan In memoriam Horia Bernea @ Muzeul Național al Țăranului Român

Căderea
Expoziție de pictură semnată de Nadia Ioan
In memoriam Horia Bernea
18 – 27 noiembrie 2016, Sala Foaier
Muzeul Național al Țăranului Român

afis_caderea
Muzeul Național al Țăranului Român vă invită vineri, 18 noiembrie 2016, de la ora 18, la sala foaier, la vernisajul expoziției de pictură, Căderea, a artistei Nadia Ioan.

[…] Omul s-a revanșat față de atrocitate inventând un domeniu al tragediei personale (sau colective), în care a fi înfrânt sau degradat devine un semn de noblețe. Când Oedipus spune că „totul e bine”, el nu mai poate anula toate dezastrele pe care le-a creat (el/Zeul?), și care alcătuiesc nivelul deja acceptat al ororii. În schimb, propune lumii un mod de a se instala în oroare care să îi confere acesteia și lui, care a acceptat-o, statutul unei nobleți sufletești, pe care arta a transformat-o în grandoare. Ieșită din acest sofism estetic, grandoarea modernă este un indicator al atrocității pe care o acceptăm în mod natural, pentru că ne-am obișnuit cu ea așa cum am colabora cu un complice […].
Bineînțeles că noi continuăm să fim conștienți de obiectul care nu ne mai stârnește îngrijorare, și pe care ne-am deprins a-l trata permisiv. Pierzând însă sfiala olimpianului consilier aulic, noi am pierdut un soi de conștiență religioasă a originilor propriei noastre gândiri. De aceea cădem. Deocamdată îmbrățișați. Oh, nu de îngeri! De mâinile înlănțuite ale atrocității și grandorii.

Fragment din textul Atrocitate și grandoare, de Horia-Roman Patapievici,
(Catalogul expoziției Căderea – Nadia Ioan)

NADIA IOAN trăiește și lucrează în București. A absolvit Universitatea Națională de Arte București, Facultatea de arte plastice, Secția artă monumentală – restaurare-conservare. Din 2005 este șeful Departamentului Muzeu – UNA și din 2007 este doctor în arte vizuale.
A avut o serie de expoziții personale dintre care cele mai importante sunt: în 2013, Senzitiv I, Galerie Le Royal Monseau (hotel), Paris; în 2012, Despre feminitate, Palatul Baroc – Muzeul de Arta Timișoara; în 2010, Boudoir, Palatul Correr, Veneția, Italia; în 2001, AltEu 2, Palatul Brukenthal, Sibiu; în 2000, AltEu 1, Muzeul Național al Literaturii Române, București, în 1998, TEATRUL CATOPTRIC, Galeria Etaj ¾, Teatrul Național, București; 1991, 1992, 1993, Jeune Peinture ’91, Grand Palais, Paris; 1993, Alegoria iubirii, spațiul expozițional ONU, Viena, Austria.
Deține numeroase lucrări în colecții particulare din: Paris, Toulon, Hyeres, Deauville, Lille, Lyon, Marsillia, Nisa – Franța; Bruxelles – Belgia; München, Köln, Berlin, Stuttgard, Düsseldorf, Essen – Germania; Milano, Roma, Ravena, Porto Fino, Veneția – Italia; Organizația Națiunilor Unite din Viena, Kaisersteinbruk – Austria; Moscova – Rusia; Ankara – Turcia; Toronto, Montreal – Canada; București, Cluj, Timișoara – România.

A realiazt lucrari publice în 1979, Natura, tapiserie lână, Institutul Francez din București; în 1981, Marea și pământul, mozaic ceramic, Casa de cultură Slatina, România; în 1992, Catedrala, colaj textil, Ambasada Belgiei la București; în 1995, Poarta, colaj textil, primăria Stuttgard, Germania; în 1996, Răstignirea, ulei/pânză, catedrala Kaisersteinbruk, Viena, Austria; în 1996, Vălul Veronicăi, ulei/pânză, catedrala Kaisersteinbruk, Viena, Austria; în 2000, Oglinda, colaj hârtie/oglindă, primăria din Hyeres, Franța; în 2001, Impresii mediteraneene, pictură, ulei/ pânză, primaria din Hyeres, Franța; în 2005, Circul vieții, pictură monumentală, Hyeres, Franța.

Expoziția va putea fi vizitată la Sala Foaier, până pe 27 noiembrie 2016, de marți până duminică, între orele 10-18. Luni este închis.