Căderea Expoziție de pictură semnată de Nadia Ioan In memoriam Horia Bernea @ Muzeul Național al Țăranului Român
Căderea
Expoziție de pictură semnată de Nadia Ioan
In memoriam Horia Bernea
18 – 27 noiembrie 2016, Sala Foaier
Muzeul Național al Țăranului Român
Muzeul Național al Țăranului Român vă invită vineri, 18 noiembrie 2016, de la ora 18, la sala foaier, la vernisajul expoziției de pictură, Căderea, a artistei Nadia Ioan.
[…] Omul s-a revanșat față de atrocitate inventând un domeniu al tragediei personale (sau colective), în care a fi înfrânt sau degradat devine un semn de noblețe. Când Oedipus spune că „totul e bine”, el nu mai poate anula toate dezastrele pe care le-a creat (el/Zeul?), și care alcătuiesc nivelul deja acceptat al ororii. În schimb, propune lumii un mod de a se instala în oroare care să îi confere acesteia și lui, care a acceptat-o, statutul unei nobleți sufletești, pe care arta a transformat-o în grandoare. Ieșită din acest sofism estetic, grandoarea modernă este un indicator al atrocității pe care o acceptăm în mod natural, pentru că ne-am obișnuit cu ea așa cum am colabora cu un complice […].
Bineînțeles că noi continuăm să fim conștienți de obiectul care nu ne mai stârnește îngrijorare, și pe care ne-am deprins a-l trata permisiv. Pierzând însă sfiala olimpianului consilier aulic, noi am pierdut un soi de conștiență religioasă a originilor propriei noastre gândiri. De aceea cădem. Deocamdată îmbrățișați. Oh, nu de îngeri! De mâinile înlănțuite ale atrocității și grandorii.
Fragment din textul Atrocitate și grandoare, de Horia-Roman Patapievici,
(Catalogul expoziției Căderea – Nadia Ioan)
NADIA IOAN trăiește și lucrează în București. A absolvit Universitatea Națională de Arte București, Facultatea de arte plastice, Secția artă monumentală – restaurare-conservare. Din 2005 este șeful Departamentului Muzeu – UNA și din 2007 este doctor în arte vizuale.
A avut o serie de expoziții personale dintre care cele mai importante sunt: în 2013, Senzitiv I, Galerie Le Royal Monseau (hotel), Paris; în 2012, Despre feminitate, Palatul Baroc – Muzeul de Arta Timișoara; în 2010, Boudoir, Palatul Correr, Veneția, Italia; în 2001, AltEu 2, Palatul Brukenthal, Sibiu; în 2000, AltEu 1, Muzeul Național al Literaturii Române, București, în 1998, TEATRUL CATOPTRIC, Galeria Etaj ¾, Teatrul Național, București; 1991, 1992, 1993, Jeune Peinture ’91, Grand Palais, Paris; 1993, Alegoria iubirii, spațiul expozițional ONU, Viena, Austria.
Deține numeroase lucrări în colecții particulare din: Paris, Toulon, Hyeres, Deauville, Lille, Lyon, Marsillia, Nisa – Franța; Bruxelles – Belgia; München, Köln, Berlin, Stuttgard, Düsseldorf, Essen – Germania; Milano, Roma, Ravena, Porto Fino, Veneția – Italia; Organizația Națiunilor Unite din Viena, Kaisersteinbruk – Austria; Moscova – Rusia; Ankara – Turcia; Toronto, Montreal – Canada; București, Cluj, Timișoara – România.
A realiazt lucrari publice în 1979, Natura, tapiserie lână, Institutul Francez din București; în 1981, Marea și pământul, mozaic ceramic, Casa de cultură Slatina, România; în 1992, Catedrala, colaj textil, Ambasada Belgiei la București; în 1995, Poarta, colaj textil, primăria Stuttgard, Germania; în 1996, Răstignirea, ulei/pânză, catedrala Kaisersteinbruk, Viena, Austria; în 1996, Vălul Veronicăi, ulei/pânză, catedrala Kaisersteinbruk, Viena, Austria; în 2000, Oglinda, colaj hârtie/oglindă, primăria din Hyeres, Franța; în 2001, Impresii mediteraneene, pictură, ulei/ pânză, primaria din Hyeres, Franța; în 2005, Circul vieții, pictură monumentală, Hyeres, Franța.
Expoziția va putea fi vizitată la Sala Foaier, până pe 27 noiembrie 2016, de marți până duminică, între orele 10-18. Luni este închis.