Darie Dup & Ion Pantilie – expozitii @ Palatul Mogosoaia

DarieDup_afis_A3_BTPalatele Brancovenesti de la Portile Bucurestiului
Strada Valea Parcului nr 1, Mogosoaia, Ilfov
Tel. 0213506619, 0213506620; Fax 0213506618

COMUNICAT DE PRESA

Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Palatele Brâncovenești invită publicul bucureștean duminică 23 martie, începând cu ora 16, la un regal de artă, pictură și sculptură, prezentat de criticii de artă Pavel Șușară și Aurelia Mocanu.
Priveliști și înluminări este titlul expoziției de pictură semnate Ion Pantilie (n. 1945, Pitești). Absolvent al Institutului de Arte N. Grigorescu, promoția 1971, Ion Pantilie, profesor la Liceul de arte din Pitești și responsabil, ani buni, al filialei UAP de acolo, a fost prezent cu numeroase expoziții personale la București, Pitești, München și a participat la importante manifestări naționale și de grup în Polonia, Franța, Germania.
Pictura sa, exacerbând virtuțile de profunzime limpidă a culorii, păstrează – cu titlu de reper ori simbol – elemente figurative care nu apar, ci abia se străvăd în țesătura de lumină a pânzelor. Astfel se explică cum ceea ce este de fapt un demers pur plastic, coloristic, analiza simplei diluții a culorii sub acțiunea devorantă a luminii, sau tonifiantă a umbririi, capătă căldura unei emoții care se cere împărtășită, reverberând în zeci de variante.
Prezent cu un imens pendul ca Axis mundi, la Cuhnia, de la orele 17,  Darie Dup, valorifică experiența sa recentă în urma unei burse Brâncuși acordate în 2013 de I.C.R. la Paris. Artistul „și-a distilat o abordare non-antropomorfă a sculpturii, o viziune nouă carteziană, slujită de desen amplu, de fotografie și de soluțiile simple date de materiale generice, în primul rând lemnul. Ansamblul de la 55 de ani semnat Darie Dup este conceput axial, pe expresivitatea arhitecturală a Cuhniei brâncovenești. Portrete fotografice dendrologice însoțesc simplitatea imprimată de marele pendul central, invocând cercurile concentrice ale creșterii timpului din arboricol. “ Citat din prezentarea criticului Aurelia Mocanu.1