Caraiman Pastuch Victoria

pastuch01
VICTORIA CARAIMAN PASTUCH

n.1947 Viroaga, Constanta
1973 – Institutul de Arte Plastice “Ion Andreescu” – Cluj-Napoca.
1992 –  Membra a Uniunii Artistilor Plastici (UAP)
Expozitii personale:
1997, 1998, 2000 – Constanta, Mamaia, Bucuresti- “Caminul Artei”.
Expozitii nationle:
1974 – 2012 – Saloanele Filialei locale UAP Constanta
1996 – “Academia 70” – Cluj-Napoca
1997 –  Trienala de Tapiserie Bucuresti
1999 – Expozitia “Arta in drum spre muzeu”- Fundatia HAR – Ramnicu -Valcea
2009 – “Conexiune”,UAP Calarasi
2012 – Salonul de Vara UAP Constanta
2001, 2004, 2006,20012 – Salonul National de Arta Bucuresti, Bienala de Arta Textila “TexpoART” – Iasi, Bienala Decorative Arts Bucuresti.
2013 – Salonul de Iarna UAP Constanta
Expozitii internationale:
2000 – Yokohama
2005, 2008 – International Triennial of Textile Arts
2012 – Gabrovo, Silistra, Bulgaria.
2013 – Balcic, Bulgaria

pastuch03
“Natura solara, nascuta in acest tinut al luminii, Victoria Pastuch lucreaza, de aproape doua decenii, intr-o izolare impusa (poate si de lipsa unui atelier decat cel din cadrul domestic) guase, schite, cartoane pentru tapiserii, ca si pe acestea din urma, cautandu-si cu obstinatie un drum care tinde spre o ascendenta artistica in masura sa-i asigure autodepasirea. Maturitatea de gandire impune in acest sens Victoriei Pastuch o autoexigenta, poate prea sever cumpanita. Faptul are, in ultimii ani, urmari bune, caci, desi izolata de alte centre ale tarii si implicit de alte ateliere cu preocupari similare, artista este cunoscatoare a tuturor tendintelor scolii romanesti de tapiserie – si un numai – o biblioteca bine alcatuita ii insoteste demersul artistic si participarile sale la expozitii anuale sau qvadrienale de tapiserie, o confirma”.
Florica Cruceru: “Artele la malul marii”Ed. Muntenia  2006, p.125
pastuch04
“Discursul plastic al Victoriei Caraiman s-a echilibrat prin dialogul dintre lucrarile bidimensionale de tapiserie parietala si cele tridimensionale care au detasat treptat de perete compozitiile din fibra textila. In cazul celei de a doua categorii de lucrari, artista a utilizat armatura metalica, lemn si materiale textile care au permis crearea formelor spatiale cu modalitati de modelare permanenta ( sisalul ).
Tapiseria tridimensionala, subiectul noii directii numite fibre-art, se constituie ca mod de exprimare mai apropiat de realitatea contemporana a mixturii de limbaje. Compozitiile  spatiale ale Victoriei Caraiman Pastuch sunt mai aproape de altorelief, cand formele se detaseaza treptat de perete, creand volumetrie, si de sulptura ronde-bosse, cand se se desprind complet de acesta. Totusi, majoritatea lucrarilor deconspira atasamentul artistei fata de tapiseria clasica, executata in tehnica haute-lisse…Ca si tapiseria traditionala, lucrarile parietale ale Victoriei Caraiman Pastuch respecta principiul comozitional al simetriei datatoare de echilibru si certitudini vizuale”.
Luiza Barcan ”Arta ca marturisire de credinta”, in “Angoase ale privirii “, Ed. Fundatiei Culturale Ideea Europeana Bucuresti  2004, p. 84-86

pastuch02
Titlul lucrarii: ‘’Vis de iarna’’
Dimensiuni:  82cm x 122cm
Tehnica: Haute lisse
Colectie particulara

pastuch05
VICTORIA CARAIMAN PASTUCH
Titlul lucrarii:”Scara”
Tehnica: mixta: sisal si lemn
Dimensiuni: 350 x 100 cm.
Colectie particulara.