Gheorghiu Anca
Curriculum Vitae artistic
Membra a urmatoarelor asociatii si comunitati artistice
2012 – în prezent Membra SAA (Society for All Artists) – Marea Britanie
2013 – Membra a Uniunii Artistilor Plastici – Miscarea Alba Iulia, filiala Bucuresti
2008 – in prezent Membra a Comunitatii de Arta
1983 – 2003 membra a Asociatiei Artistilor Plastici
Pregătire în domeniu:
2013 – Web Art Academy classic painting and drawing
2013 – Mark Carder portrait and still life web-courses
2012 – în present – Art Tutor Course
2012 – Will Kemp portrait course
2010 – în prezent – Virtual Art Academy student
1983-1986 – Şcoala de Artă, secţia Pictură, clasa George Paul Mihail
Activitate expoziţională:
2013
octombrie – Mediateca George Enescu – Anca si Anda Gheorghiu
iunie – Salonul de vara al Comunitatii de Arta
aprilie – Mediateca George Enescu – Expozitie personala
februarie – Muzeul de Istorie al Municipiului Bucureşti (Palatul Sutu) – Primul Salon de Arta Contemporana Rotary
2003 – (mai) – Casa de Cultura a Ministerului de Interne (ulei pe pânză şi grafică),
1999 – (mai) – Senatul României, (ulei pe pânză şi grafică),
1997 – (mai) – Sala AAPA Rosseti, expoziţie personală
1986 – (noiembrie) – Teatrul Bulandra, foaierul sălii Grădina Icoanei – Pictură pe sticlă (semnate Plafiz sau A. Plafiz)
1985 – (iunie) – Expoziţie colectivă AAP – Sala Herăstrău (peisaj de primăvară timpurie, ulei pe carton semnat Plafiz 85, Pla-stica si Fiz-ica)
Altele: doctor in fizica materialelor, doctor in management
Profesor universitar la Universitatea Hyperion
Cronici:
“ Tema aleasă de artistă, titlul şi morfologia se află deopotrivă în conjuncţie şi într-o relaţie coordonatoare, în contextul complementarităţii. Dacă peisajul pastoral este laitmotivul, fiinţele fabuloase reprezintă, cu siguranţă, calea. Corpusul de lucrări, gândite şi realizate pe parcursul a aproape un deceniu, are la bază colajul, pictura, desenul şi intervenţia, toate acestea încadrabile în ceea ce s-ar putea numi generic tehnică mixtă. Povestea începe însă exact de aici.
Caii verzi presupun artificialul, în sensul că ordinea naturală este trecută prin filtrul unor idei şi alegeri ale celui care o concepe, Pater Creator, (mare) architect, colorist sau, de ce nu, artist.
Caiii verzi ai Ancăi Gheorghiu pleacă de la modele reale pentru a-şi găsi rezolvările plastice într-o lume ce aparţine ideilor şi naturii onirice. Structura peisajelor campestre, a fantasticelor cabaline care umplu văzduhul de o boare a nostalgiei basmelor este oferită de artistă pentru a fi supusă unor duble geometrizări: cea obiectivă, determinată de planurile în sine, şi cea subiectivă, a tăieturilor fizice şi colajului propus.
Una dintre întrebările pe care şi le-ar putea pune o persoană ancorată exclusiv în concret ar fi legată de relaţia dintre titlul expoziţiei şi imaginile surprinse în lucrări. În ce măsură calea de urmat alternează între spaţiile luminii campestre şi văzduhul armăsarilor, boare lirică a unei evocări de-abia şoptite, dar plină de armonii cromatice şi ritmice…Figurativul este inspirat în mod direct din „realităţile“ imaginilor din vis, din filmul interior al artistei evocând amintiri, în timp ce abstractul operează cu valori cromatice care trimit spre regnul vegetal.
Geometria euclidiană, privită ca posibil plan arhitectural, se constituie în termenul mediu dintre cele două laturi.”
Sergiu Gabureac –
http://cititordeproza.ning.com/group/arteplastice/forum/topics/cai-verzi
“Culorile complementare ale Ancăi Gheorghiu scot la suprafaţă, prin implozie, mecanismele fizice ale alcătuirii lor ca pe nişte chei de încifrare – descifrare. Ineditul constă tocmai în prezentarea simultană a mai multor retorici plastice expuse într-o lungă suită de exerciţii şi tatonări libere. Transparenţa nuanţelor de albastru şi trecerea lor lină spre roşu prin visul adierilor intermediare evocă simboluri ascunse, spirale, labirinturi, orologii, svastici, serpentine, cruci, cercuri sau sfere. Pornind, uneori, de la reflexivitatea mâinilor muncite ale femeii de la ţară care spun povestea mai multor generaţii, alteori de la chipul plin de taine al unei prietene misterioase, peisajele Ancăi Gheorghiu sunt din „Ţara de dincolo de negură” de unde se naşte lumina cu toate minunile ei, pictate cu penelul muiat în apa vie a trăirilor armonizate perfect cu natura mamă.Irina Airinei – www.animafori.ro