Perry Bard, Omul cu aparatul de filmat: O reconstituire globală @ Spațiu Intact, Cluj-Napoca

CapturePerry Bard

Omul cu aparatul de filmat: O reconstituire globală
Man With a Movie Camera: The Global Remake

Vernisaj: vineri, 4 octombrie, ora 19:00
4 octombrie – 7 noiembrie 2013

Curator: Horea Avram
Producător / Producer: Florin Ştefan

Spațiu Intact
Fabrica de pensule (Paintbrush Factory)
59-61 Henri Barbusse St., Cluj-Napoca 400616
Romania

Omul cu aparatul de filmat: O reconstituire globală (2007-în desfăşurare) este un film crowd-sourced (i.e. participativ) bazat pe celebrul film din 1929 al lui Dziga Vertov intitulat Omul cu aparatul de filmat, o lucrare cinematografică experimentală ce oferă portretul unui oraş, de la răsărit la apus, aşa cum îl vede un cameraman.  …O reconstituire globală prezintă pe un split-screen, în partea stângă, filmul original al lui Vertov, iar în partea dreaptă, imagini interpretând scriptul original, create de către oameni din intreaga lume şi încărcate pe site-ul web dziga.perrybard.net. Un software scris special pentru această lucrare arhivează, aşează în secvențe şi difuzează aceste imagini alături de „perechea” lor din filmul original. Oricine poate încărca imagini. Imaginile încărcate se schimbă în fiecare zi, astfel incât filmul nu va fi niciodată la fel. Astfel, lucrarea chestionează într-un mod creativ principiile normative asociate filmului şi tehnologiilor digitale dar, în acelaşi timp, interoghează şi patternurile culturale ale modernismului şi formulele relativiste ale postmodernismului legate de valoarea artistică, originalitate şi auctorialitate.

Perry Bard trăieşte şi lucrează la New York. Proiectele sale individuale şi colaborative vizează în special spațiile publice. A realizat împreună cu diverse grupuri comunitare instalații video publice în care este abordată problema ingineriilor reprezentării în media, în locuri ca Staten Island Ferry Terminal Building din New York şi Market Square în Middlesbrough, UK. Intervențiile sale publice despre războiul din Irak includ instalarea unui billboard pe un vehicol circulând pe străzile New York-ului, reclame în reviste şi imprimate care înfățişau artefactele lipsă din Muzeul din Baghdad.

Lucrarea Omul cu aparatul de filmat: O reconstituire globală a primit numeroase premii şi distincții: a fost numită de Google una dintre cele mai creative moduri de utilizare a internetului, a fost selectată în Top 25 al filmelor prezentate la Bienala YouTube Play organizată de Muzeul Guggenheim, a câştigat mențiuni de onoare la Ars Electronica ’08, Liedts-Meesen Technological Award 2010, Transitio_MX 2010, Share Festival Turin 2011 şi a fost nominalizată la Transmediale Berlin 2009 şi File ’09 Sao Paolo. Lucrarea a fost prezentată la numeroase festivaluri internaționale de film cum ar fi cel de la Moscova (2012), Toronto (2010) şi la Festivalul Internațional de Film Documentar de la Amsterdam (2009). A fost instalată în peste 50 de muzee şi galerii şi a fost prezentată în spații publice în Manchester, Leeds, Norwich şi Sheffield în UK, în Federation Square din Melbourne, Australia şi în Seattle, U.S.A.

Lucrările sale au fost prezentate printre altele la MoMA New York, the Film Society at Lincoln Center NY, Rotterdam Film Festival, Muzeul Reina Sofia Madrid, VideoTage HongKong, Shang Elements Museum Beijing, Bienala de la Montréal, WhiteBox New York, Stedelijk Museum Amsterdam, Zentrum fur Medienkunst (ZKM) Karlsruhe.
Perry Bard are şi activități curatoriale şi scrie pentru Afterimage Journal of Media Arts and Cultural Criticism.
http://perrybard.net/

Man With a Movie Camera: The Global Remake (2007-ongoing) is a crowd-sourced film based on Dziga Vertov’s much celebrated film Man With a Movie Camera (1929)—a day-in-the-life portrait of a city from dawn until dusk, as seen by a  traveling cameraman. …The Global Remake presents on a split screen, on the left, Vertov’s original film and on the right, images interpreting the original script created by people around the world and uploaded to dziga.perrybard.net. Software developed specifically for this project archives, sequences and streams the submissions as a parallel, synchronized film. Anyone can upload footage. The uploaded shots are rotated each day, so the built movie may never be quite the same. The work tests in a creative mode the normative principles associated to film and digital technology, but at the same time questions the modernist cultural patterns and the postmodernist relativist formulae related to the ideas of artistic value, originality and authorship.

Perry Bard is an artist living in New York. She works individually and collaboratively on interdisciplinary projects for public space. She has worked with community groups to address issues of media representation engineering site specific public video installations for the Staten Island Ferry Terminal Building in New York and for Market Square in Middlesbrough, UK. Public interventions about the war in Iraq include a mobile truckside billboard traveling the streets of New York, magazine ads and coffee cup sleeves featuring artifacts missing from the Baghdad Museum.

Her award winning work Man With A Movie Camera: The Global Remake dziga.perrybard.net has been named by Google one of the 106 most creative uses of the internet, won Guggenheim Museum’s Youtube Play Biennials’ Top 25, won Honorary Mentions at Ars Electronica ’08, Liedts-Meesen Technological Award 2010, Transitio_MX 2010, Share Festival Turin 2011, was nominated at Transmediale Berlin 2009 and File ’09 Sao Paolo; it has screened at numerous film festivals including Moscow International Film Festival 2012, Toronto International Film Festival 2010 and International Documentary Film Festival Amsterdam 2009. It has been installed in over 50 venues to date including museums and galleries and screened on public LED displays in Manchester, Leeds, Norwich and Sheffield UK, Federation Square Melbourne Australia, e4c Seattle U.S.A.

Her works have been presented at MoMA New York, the Film Society at Lincoln Center NY, Rotterdam Film Festival, Reina Sofia Museum Madrid, VideoTage HongKong, Shang Elements Museum Beijing, Montreal Biennial, WhiteBox New York, Stedelijk Museum Amsterdam, Zentrum fur Medienkunst (ZKM) Karlsruhe amongst others.
Bard  also curates and writes for Afterimage Journal of Media Arts and Cultural Criticism.
http://perrybard.net/

Software Design John Weir
Sound Design Steven Baun

Commissioned and produced by Cornerhouse, The Bigger Picture; ENTER_; Lumen; Site Gallery in association with the BBC. Funded by the Arts Council of England. Additional funding: Canada Arts Council, Experimental Television Center via the Electronic Media and Film Program at NYSCA.

Pentru programǎri / Call for appointment:
0040 – 744 515 254

Georgiana Buț
PR şi coordonator de programe / Communication and Project Coordinator
0040 – 743 130 023
contact@fundatiaintact.ro

Fundația Culturală Intact
www.fundatiaintact.ro2 3