Stanciu Razvan (Razu)
n. 16 februarie 1970, București
web site: www.razvanstanciu.ro
Studii:
• În prezent (2013): Student al Universității Naționale de Arte din București, Facultatea de Arte
Plastice, specializarea: Pictură de Șevalet, clasa lect. univ. dr. GEORGE MOSCAL;
• 1989 – Absolvent al Liceului de Arte ”Nicolae Tonitza”, București;
Expoziții personale:
• 2012 – Expoziția Stanciu Răzvan – Razu, Muzeul de Istorie al Municipiului București
(Palatul Șuțu), București;
• 2012 – Expoziția Layers, Hotel ”El Greco”, București;
• 2012 – Expoziție personală, permanentă, sediul Instarom România, București.
Expoziții de grup:
• 2013 – “1900 – InSpired”, 4Art – Bistro “InSpayer”, București
• 2013 – “Dualitate”, 4Art – Cafeneaua “Légère”, București
• 2013 – “Elevatie”, 4Art și Galeria de pe Chei –Clubul “La Scena”, București
• 2013 – “Limbajul Pământului”, 4Art – Ceainaria “Ceai Et Caetara”, Braşov;
• 2013 – “Simboluri”, 4Art – Muzeul Municipiului București;
• 2013 – “Primavara”, 4Art -Le Lotus Bleu, București;
• 2012 – Expoziția Winter in Art, Bell’Agio Casa, București;
• 2012 – Expoziția Conexiune Culturală. Expoziție desfășurată în cadrul Salonului Național de Utilaje și Construcții 2012, Universitatea Tehnică de Construcții, Facultatea de Utilaj Tehnologic, București;
• 2012– Expoziția The Beauty of ART, (4 ART) , salonul ”Le Lotus Bleu”, București;
• 2012 – Expoziția Art 4 You in Autumn, Cafeneaua ”Literat Caffee”, București;
• 2012 – Expoziție în cadrul Festivalului Tea & Coffee, ediția a IV, 5 – 7 octombrie 2012, Bell’Agio Casa, București;
• 2012 – Expoziția Farmecul dansului, Galeria Elite Prof Art, București;
• 2012 – Expoziția Arta în miniaturi, Galeria Elite Prof Art, București;
• 2011 – Expoziție de pictură și grafică, Palatul Parlamentului, Sala Constantin Brâncuși, București.
Activități în domeniul artelor vizuale:
• 1995 – 2010 – pictor, desenator, designer, decorator, proiect-manager pentru expoziția
Luxten (expoziție realizată la Romexpo).
• 2012 – membru fondator al grupului 4Art, alaturi de Alina Manole, Cristian Crestincov si Petre Emanuel Ghergu.
Apariții media:
• 2013 – PLĂMĂDEALĂ, MIHAI, “De la Identităţi la Simboluri” sursa: Observatorul Cultural, http://www.observatorcultural.ro/Identitati-si-Simboluri*galleryID_180-photogallery_details.html/ martie 2013.
• 2012 – CHIREA, PETRE,”Răzvan Stanciu – forța portretului în arta plastică”, săptămânalul
Opinia Națională, an XX, nr. 598 / 12 noiembrie 2012, p. 5.
• 2012 – MANEGA, MIRON, “What is good mondenitate” – Financial magazine /http://www.financial- magazine.org/what-is-good-mondenitatea-94353.html/ 20 septembrie 2012.
• 2012 – ANGHELESCU, VICTORIA, ” Răzvan Stanciu Razu – Dublu vernisaj cu motan ” , cotidianul.ro, http://www.cotidianul.ro/dublu-vernisaj-cu-motan-193461 / 06 septembrie 2012.
Critica:
Mihai PLĂMĂDEALĂ:
Răzvan Stanciu, mizează pe forţa modelului şi a culorilor împrumutate de la covorul oltenesc, motive preluate prin mijloace picturale aflate la distanţa de siguranţă faţă de realism.
Drd. Petre-Emanuel Ghergu:
Artist cu o bogată experiență pe simeze, Răzvan Stanciu excelează atât în arta peisajului, cât mai ales în portretistică. Figurile sale, fie ele ale oamenilor obișnuiți, fie a celebrităților aduc o pleiadă de stări sufletești. La acestea contribuie într-un mod ”sonor” armonia cromatică. O întreagă alchimie a spațiului plastic, original și echilibrat, este pusă în slujba omului și a artistului vizual Răzvan Stanciu.
Dr. Marius Tița:
Răzvan Stanciu vine cu alt gen de forța, cu o tușa nervoasă , cu o culoare puternică aproape pură la un moment dat .Dacă citim și îl întrebăm de ce pune titlul in engleză aflăm că este un protestatar despre arta romaneasca și in același timp un îndrăgostit de creația artistică, de pictură…El iși dorește sa facă pictură și face pictură…Se vede clar ca palpită că freamătă pentru întâlnirea cu publicul pentru că are propuneri, idei , observatii si are această magie a creației plastice care îi permite să-și pună ideile, atmosfera in pictură.Pictează in ulei pe pânza, in acril pe pânza, iată un mod foarte clasic, vechi in care oamenii se exprimă, dar nu orice fel de om ci numai cei dotați cu har si cu dorința aceasta a creației și cu tehnica mestesugului de a o face.Acel strop de portretistică pe care orice pictor este dator să-l încerce, este prezent in lucrările lui. În aceste portrete Răzvan caută dincolo de ceea ce vedem la o primă privire pe chipul unui om si încearcă să deslușească personalitatea pe care o abordează. Sunt personaje pe care Răzvan a vrut sa le imortalizeze, sa ni le prezinte in această expoziție. Cred ca este o cale pe care Răzvan ar trebui s-o urmeze , aceasta a portretului uman si in general a prezentării omului in pictură.De asemenea , Răzvan , intr-o parte a expozitiei sale vine cu niste portrete de clădiri. El gaseste personalitate si găseste dialogul pe calea artei, picturii cromatice a formei si cu clădirile. Fiecare din aceste clădiri au personalitate, dragă lui Răzvan pe care el se simte dator să le aibă si pe ele alături de portrete in această expozitie…
Victoria Anghelescu:
O pictura cu tuşe energice, nevoase, ce par să ia totul în posesie, a lui Răzvan Stanciu-Razu.Temperamental, cu o aplecare către latura expresivă, expresionistă chiar a motivului,Razu compune în culori de acril, contrastante, puternice, peisaje, portrete, caricaturi. Aritecturile lui sfidează de multe ori legile gravitaţiei, apa are rol de oglindă, cerurile, chiar senine, sunt animate de nori sau reflexe colorate. Portretele semnate Razu trimit la expresionism prin gama cromatică folosită, uneori şi prin intensitatea declarată plastic a trăirii. Razu cochetează cu cubismul, în simboluri de horoscop, îşi aminteşte de suprarealism în scene de dans sau cu uşor aer exotic. Pictorul trăieşte la vedere, cu o gesticulaţie în care căutarea modalităţii expresive este supusă curiozităţii proprii şi experienţei directe. Spontan, exploziv, demersul lui vizează trăirea intensă, din care nu lipseşte însă o privire ironică uneori, şi nu numai în caricatură.
Sanda Agalides:
O pictura in care cautari personale se petrec spontan, din mersul concret al compunerii imaginii. Rezultatele vizuale sunt placute. Imaginile sunt poetice fara pretentii, fara tam tam care se doreste a fi si este satisfacator pentru ca la nivel de receptie se vede ca autorul, este primul care testeaza cercetarea si pastreaza sau nu ce masoara dupa parerea lui reusita, dovada vizibila care justifica cercetarea. Zona unui poetic putin acid, nu dulceag, treaz si visator in acelasi timp.