MU-MA | MODER – Maria Pop Timaru la Aiurart

cover inv vern timaru.jpegSpațiul de artă contemporană Aiurart vă invită la:

MU-MA | MODER[1]

Maria Pop Timaru

Curatoare/Curator: Simona Vilău

5 iunie – 22 iunie 2013, Spațiul de artă contemporană Aiurart (Lirei 21, București) / 5th – 22th of June, Aiurart Contemporary Art Space (Lirei 21, Bucharest)

Vernisaj/Opening: miercuri, 5 iunie, ora 19.00 / Wednesday June 5, at 7PM.

facebook event: https://www.facebook.com/events/130318223837410

*for english please scroll down

Maria Pop Timaru apelează la esențe și rădăcini în lucrările sale recente, la structuri fixe, primordiale, unde observăm tactici de interogare a celor mai profunde stadii ale apartenenței și ale descoperirii sursei.

Originăm de undeva ca specii, dintr-o sursă primordială, dătătoare de viață și date genetice prestabilite. Dar nu despre genetică este vorba în aceste lucrări, ci despre poetica originarului, despre arhetipuri și despre stadiile incipiente ale maternității și adorației.

Filtrele omului contemporan supraimpun acestei inferențe despre nostalgia propriei nașteri o abordare ironică și auto-ironică, în care terra madre nu e din lut proaspăt, ci din ceramică pictată sau diverse materiale manufacturate – carton, hârtie imprimată, polistiren, spumă poliuretanică și alte “fructe” ale industrializării și producției în masă.

http://aiurart.ro/maria-pop-timaru-mu-ma/web afis MUMA

*

In her recent works, Maria Pop Timaru calls on essences and roots, on fixed, primordial structures, where one can observe strategies of questioning the deepest layers of belonging and of source discovery.

As species, we originate from somewhere, from a primordial, life-giving source and preset genetic data. But these works are not about genetics, but rather about the poetics of the primeval, about archetypes and the first stages of motherhood and adoration.

The filters of the contemporary human mind superimpose an ironic and self-teasing approach to the nostalgia of one’s self-birth, in which the terra madre is not wet clay, but painted ceramics or various manufactured materials – cardboard, printed paper, polystyrene, polyurethane foam and other “fruits” of industrialization and mass production.