Piata de arta in presa chineza
Se simte de cativa ani buni ca piata chineza are cea mai mare rata de crestere a sumelor investite/cheltuite cu achizitiile de arta. Este cumva normal ca dupa atingerea unui grad ridicat de prosperitate si dupa aparitia paturii de miliardari, milionari si moguli “fabricati” sub tutela Beijingului, sa apara si dorinta de constructie a unui pedigree de rafinament care sa-i faca acceptati pe imbogatitii chinezi in straturile subtiri ale bogatilor lumii. Iar chinezii au in general o predispozitie pentru ceea ce americanii numesc “show off”, adica acel mecanism psihologic care ne facea si pe noi romanii sa punem mandri telefonul mobil pe masa cand mergeam la un “cico” la terasa. Se intampla la fel si cu masinile, cu hainele, cu amantele si cu ce mai vreti. Chinezii vor sa arate ca au si vor s-o faca dupa criterii recognoscibile de catre lumea occidentala. Iar arta este unul dintre aceste moduri. Ca sa confirme acest lucru, am deschis un oarecare numar din China Daily, si iata ce am gasit. (text/foto: Mihai Constantin)