Bocaniciu N. Torino
BIOGRAFIE
Artist plastic, pictor, sculptor,ceramist, fotograf, scenograf, membru al Uniunii Artiştilor Plastici din România, născut în 4 august 1960, la Megidia – Constanţa.
Nominalizat de către American Biographical Institute Board of International Research MAN OF THE YEAR 2005.
Nominalizat PEACE PRIZE 2005 de către International Convention Art.
Din 1977 participă la expoziţii colective, laureat al mai multor concursuri judeţene şi naţionale.
EXPOZIŢII PERSONALE
1978 – GALERIILE MUNICIPALE – DEVA
1980 – CASA ARMATEI – TIMIŞOARA
1982 – GALERIILE FONDULUI PLASTIC – DEVA
1995 – GALERIILE ”FORMA” – DEVA
1997 – GALERIILE ARTĂ – SIBIU
1997 – MUZEUL DE ARTĂ – LUGOJ
1998 – GALERIILE „FORMA” BARIERA – DEVA
2000 – GALERIILE „FORMA” PARANOID – DEVA
2002 – GALERIILE ”FORMA” TRANSEMOGEST 1 – DEVA
2004 – GALERIILE ”FORMA” TRANSEMOGEST 2 – DEVA
2006- GALERIILE ”FORMA” TIMP CONTRA TIMP – DEVA
2007 – GALERIILE ”FORMA” ROȘU – DEVA
2008 – GALERIILE ”FORMA” ALLEGRIA – DEVA
2011 – GALERIILE ”FORMA” ASFALT – DEVA
2011 – LA CAVE DES SIX MARCHE- SOTRON – ENTREVAUX FRANȚA
EXPOZIŢII NAŢIONALE ŞI INTERNAŢIONALE
1990 – BIENALA DE GRAFICĂ MICĂ „LA TERASA” – BARCELONA (SPANIA)
1997 – SALONUL REPUBLICAN DE ARTĂ – REŞIŢA
1997 – BIENALA INTERNAŢIONALĂ DE GRAFICĂ – CLUJ
1998 – SALOANELE MOLDOVEI – BACĂU – CHIŞINĂU
1998 – SALONUL INTERNAŢIONAL DE ARTĂ – REŞIŢA
1998 – CONCURS INTERNAŢIONAL EX LIBRIS – TZEKADA – BUENOS AIRES (ARGENTINA) 1998 – BIENALA INTERNAŢIONALĂ DE GRAFICĂ – KUALA LAMPUR ( MALAYSIA)
1998 – EXPOZIŢIA ARTIŞTILOR PLASTICI DEVENI – ARRAS (FRANŢA)
1998 – TRIENALA DE GRAFICĂ – KANAGAVA – TOKIO (JAPONIA)
1998 – BIENALA INTERNAŢIONALĂ DE GRAFICĂ – RACIBORZ (POLONIA)
1998 – EXPOZIŢIA TABEREI DE PICTURĂ „GERMISARA 98” – DEVA
1999 – CONCURS INTERNAŢIONAL EX LIBRIS „HILANDAR 500”- BELGRAD (YUGOSLAVIA)
1999 – SALONUL INTERNAŢIONAL DE ARTĂ – REŞIŢA
1999 – BIENALA DE GARVURĂ PE METAL „CUPRUM” – LUBLIN (POLONIA)
1999 – SALONUL INTERNAŢIONAL DE DESEN – ARAD
1999 – BIENALA INTERNAŢIONALĂ DE EX LIBRIS -VIII – OSTROW WIELKO (POLONIA)
1999 – FESTIVALUL INTERNAŢIONAL DE ARTE GRAFICE – CLUJ
2002 – SALONUL REPUBLICAN DE ARTE PLASTICE – BUCUREŞTI
2004 – SALONUL INTERNAŢIONAL DE DESEN – TIMIŞOARA
2005 – SALONUL INTERNAŢIONAL DE GRAFICĂ MICĂ – TIMIŞOARA
2006 – SALONUL REPUBLICAN DE PICTURA – BUCURESTI
2006 – SALOANELE MOLDOVEI – BACAU
2008 – SALONUL FILIALEI UAP DEVA – ALBA IULIA
2008 – CVADRIENALA INTERNATIONALA DE PICTURA – SOFIA – BULGARIA
2008 – SALONUL TABEREI VALIUG – RESITA
2009 – SALONUL INTERJUDETEAN – FLORI – RM. VÂLCEA
2009 – SALONUL ARTELOR VIZUALE „GORJ FEST” – TG.JIU
2009 – EXPOZIŢIA DE FOTOGRAFIE „ CINCI PLUS UNU” – HUNEDOARA
2009 – SALONUL TABEREI VALIUG – REŞIŢA
2010 – SAONUL ANIVERSAR AL FIL.UAP DEVA – TG. JIU
2010 – SALONUL ANIVERSAR AL FIL. DEVA SAL A
„CONSTANTIN BRÂNCUŞI” – PARLAMENTUL ROMÂNIEI – BUCUREŞTI
2010 – SALONUL TABEREI DE ARTE VIZUALE – RÂNCA
2010 – SALONUL ANIVERSAR AL FIL. UAP DEVA
PARLAMENTUL EUROPEAN – BRUXELLES
2011 – SALONUL INTERNAȚIONAL DE PICTURĂ – KIEV – UCRAINA
2012 – SALONUL SIMPOZIONULUI DE ARTĂ
VIZUALĂ – SZOMBATHELY – UNGARIA
SIMPOZIOANE DE CREAŢIE
1992 – TG.JIU – PICTURĂ
1998 – GERMISARA – PICTURĂ
2001 – ZEICANI – SCULPTURĂ
2002 – ZEICANI – SCULPTURĂ
2003 – CINCIŞ – PICTURĂ
2004 – ZEICANI – SCULPTURĂ
2004 – CINCIȘ – PICTURĂ
2005 – ZEICANI – SCULPTURĂ
2005 – CINCIŞ – PICTURĂ
2005 – CINCIȘ CASA ALBĂ – PICTURĂ
2005 – BRĂDIȘOR- VÂLCEA – PICTURĂ
2006 – CINCIȘ CASA ALBĂ – PICTURĂ
2006 – ZEICANI – SCULPTURĂ
2006 – CINCIȘ – PICTURA
2007 – CINCIȘ CASA ALBA – PICTURA
2007 – ZEICANI – SCULPTURĂ
2007 – SALCIA – PICTURĂ
2007 – CINCIȘ – PICTURĂ
2007 – VALIUG – PICTURĂ
2008 – CINCIȘ – PICTURĂ
2008 – VALIUG – PICTURĂ
2008 – DERVENT – SCULPTURĂ
2008 – SALCIA – PICTURĂ
2008 – VALIUG 1 – PICTURĂ
2008 – SALCIA 2 – PICTURĂ
2008 – ZEICANI – SCULPTURĂ
2009 – GHELARI – FOTOGRAFIE ARTISTICĂ PANORAMA 2009
2009 – VĂLIUG – PICTURA
2009 – TG. JIU – SCULPTURA
2010 – CINCIŞ – PICTURA
2010 – RÂNCA – PICTURĂ
2o11 – PARTIZANI – PICTURA
2011 – ENTREVAUX , FRANȚA – PICTURĂ
2011 – YALTA, UCRAINA – PICTURA
2011 – CINCIS – PICTURA
2011 – VALIUG – PICTURA
2011 – BRAD – SCULPTURA
2012 – AMPOIŢA, ALBA – PICTURĂ
2012 – ZEICANI – SCULPTURĂ
2012 – BERZEASCA – PICTURA
2012- HERCULANE – MOZAIC
LUCRĂRI ÎN EXPOZIŢII PERMANENTE ŞI MUZEE
MUZEUL DE ARTĂ CONTEMPORANĂ – BUCUREŞTI MUZEUL „TAMA ART” – TOKIO
MUZEUL „HILANDAR” – BELGRAD
MUZEUL DE ARTĂ – LUGOJ
MUZEUL DE ARTĂ „LA TERASA” – BARCELONA
MUZEUL DE ARTĂ – BACĂU
MUZEUL DE ARTĂ – CHIŞINĂU
MUZEUL DE ARTĂ – DEVA
MUZEUL DE ARTĂ – TROI-RIVIER (CANADA)
MUZEUL DERVENT – ROMÂNIA
MUZEUL DE ARTĂ ”SAVARIA” – SZOMBATHELY (UNGARIA)
ACTIVITATE TEATRALĂ
„DE-VA RENAŞTE” – ASISTENT SCENOGRAFIE – REGIA MARCELA ŢIMIRAŞ
„PRINŢESA MOFTUROASĂ” – ASISTENT SCENOGRAFIE – REGIA MARCELA ŢIMIRAŞ
„ALEGE-MĂ, SUNT FIERBINTE!” – SCENOGRAFIE – REGIA DANIEL VULCU
„FATA MOŞULUI ŞI FATA…MOAŞEI” – SCENOGRAFIE – REGIA BOGDAN ULMU
„NUMAI POETUL” – SCENOGRAFIE – REGIA DAN CÂMPEAN
”MĂRUL FERMECAT” – SCENOGRAFIE ŞI COSTUME – REGIA BORIS MELINTI
„PACIENTUL ROMÂN” – ASISTENT SCENOGRAFIE – REGIA DANIEL VULCU
„RĂPIREA ZÂNEI FLORILOR” – SCENOGRAFIE ŞI COSTUME – REGIA BORIS MELINTI
„OILE DOMNULUI” – SCENOGRAFIE ŞI COSTUME – REGIA BORIS MELINTI
„CONU IANCU LA REVISTĂ” – SCENOGRAFIE ŞI COSTUME – REGIA BORIS MELINTI
„ ŞTEFAN CEL VIU” – SCENOGRAFIE ŞI COSTUME – REGIA BORIS MELINTI
„RĂZBUNARE ÎN LUMEA BASMELOR” – SCENOGRAFIE ŞI COSTUME –REGIA I.PORTASE
”Return to forever” – acrylic / pânză, 130/110 cm.
Fractalul pictomuzical pe asfalt
Fractalul este o propunere de explorare raţională a realităţii transcendente. Torino sugerează o regăsire a unei magii naturale pe care ignorând-o o risipim.
După Agrippa, magicianul natural se defineşte prin elementele permanente de bază şi forţele care le pun în mişcare.
Obsesiile permanente se regăsesc în definiţiile conceptului de asfalt: o lume cu forme plastice şi plastica proprie; pretext pentru experimente plastice; drum între culoarea alb şi neculoarea negru, în amândouă sensurile; spaţiul fizic şi moral cel mai concret şi inevitabil; ceva care însoţeşte toată viaţa omului, din copilărie până când dricul merge pe asfalt.
La Agrippa, forţele care pun magia în mişcare erau patru vânturi fermecate: Zephyrus (violet Ravi Shankar şi Zakir Hussain), Boreas (carmin Bjork), Eurus (azuriu Enia), Notus (vermion Yes). La Torino, se mai adaugă menestrelii siena arsă Jetrho Tull – vânt al legendelor vieţii pădurii magice medievale, şi albastrul de Prusia Pink Floyd – vânt al dramelor fiinţei umane când se confruntă cu Cosmosul.
Să mai adăugăm şi formulele magice: spre social – ignorând experimentele plastice, întâmplătoare sau nu, ajungem să ne ignorăm propriile sentimente şi trăiri; dinspre Che Guevara – convingerea că nu există reuşită care să nu fie perfectibilă.
Prin toate incertitudinile şi îndoielile, bucuria căutării aduce pe pânze Şotroanele. Uneori impromputuuri, alteori concerti grossi: jurnale din călătorii dincolo de matematică: niciodată previzibile.
Asfaltul, infinit, garanţie că ne vom întâlni mereu cu noi căutari. Şotroanele, dovada că fară bucurie, magia căutării nu există. Şi bucuria copilului că asfaltul pe care se joacă este transfinit.
Fractalul Torino speră să îndemne privitorul să joace şotron cu propriile incertitudini şi îndoieli de sclavi ai abuzivului duh al explorării. Şi să le transmigreze în bucuria acestui banchet în onoarea fiilor autorisipitori în căutare.
Ioan Hălălae
The picto-musical fractal on the asphalt
Fractals are a proposal for the rational exploration of transcendental reality. Torino suggests a retrieval of some natural magic, which, by ignoring it, we waste. Since Agrippa, the natural magician defines himself through the basic permanent elements and the forces, which set them in movement.
Permanent obsessions are to be retrieved in the concept’s definitions on the asphalt: a world, with visual forms and its own visuality; a pretext for visual experiments; a two-way road between the color white and the non-color black; the most concrete and inevitable physical and moral space; something which accompanies a man’s whole life, from his childhood to the moment the funeral car goes on the asphalt.
At Agrippa, the forces, which set magic in motion, were four enchanted winds: Zephyrus (violet Ravi Shankar and Zakir Hussain), Boreas (carmine Bjork), Eurus (azure Enia), Notus (vermillion Yes). At Torino, there is added the burnt sienna of Jethro Tull minstrels – a wind of the legends of the magic life of the medieval forest, and the Prussia blue Pink Floyd – a wind of the drama of the human being when confronted with cosmos.
Let us add magic incantations too: towards the social – ignoring visual experiments, accidental or not, we end in ignoring our own sentiments and experiences; from Che Guevara – the conviction that there is no success which is not perfectible.
Through all incertitude and doubts, the joy of the quest brings on canvas the Hopscotches. Sometimes impromptus, other times concerti grossi: travelogues of a journey beyond mathematics: never predictable.
The asphalt, infinite, a guaranty we will always meet new quests. Hopscotches, a proof that, without joy, the magic of the quest does not exist. And the child’s joy that the asphalt he is playing on is transfinite.
The Torino fractal hopes to determine the watcher to play hopscotch with his own incertitude and doubts of slave of the abusive spirit of exploration. And make them transmigrate in the joy of this banquet in honor of the auto prodigal sons of the quest.
Ioan Hălălae