Mazerschi Sergiu Georgian
Studii :
– Liceul de Arta “George Apostu” – Bacău – Romania.
– Universitatea de Arta si Design “IOAN ANDREESCU” – Cluj Napoca – ROMANIA,
Sectia Grafica – 1998-2003.
– Academia Tehnica din Copenhaga , Calificat in : Multimedia Design – 2005-2007.
Activitatea curenta :
– Profesor la Colegiul National de Arta “George APOSTU” , sectia Procesarea Computerizata a Imaginii si sectia desen – Bacau – Romania.
Membru al Uniunii Artistilor Plastici din Romania, filiala Bacau, din 2009
Activitatea artistica
I. Expozitii de grup (selectie)
– 2002 “Et in Venetia Ego” – Institutul Cultural Roman din Venetia, Italia, Museul National de Arta- Cluj Napoca, Romania.
– 2002 “Nature in nature” -Cluj Napoca- Romania;
– 2003 “3” show-room Fiat, Alfa Romeo – Cluj Napoca – Romania.
– 2006 Anuala U.A.P. Bacău, Galeria Alfa, Bacau, Romania.
– 2007 “Zoomorfe”, Galeria de Arta Contemporana “Iulian Antonescu” Museul de Arta, Bacău, Romania.
– 2007 Anuala U.A.P. Bacău, Galeria Alfa, Bacau, Romania
– 2008 “STUDIO 35 Galeria de Arta Contemporana “Iulian Antonescu” Museul de Arta, Bacău, Romania.
– 2008 “Seven”, Galeria Frunzetti, Bacău, Romania.
– 2008 Eleusis Gallery, Iasi, Romania.
– 2008 “Bienala– Ion Andreescu”, Buzău, Romania.
– 2008 Anuala U.A.P. Bacău, Galeria Alfa, Bacau, Romania
– 2009 “Experiment”, Galeria Alfa, Bacău, Romania.
– 2009 “STUDIO 35”, Iasi, Romania.
– 2009 Initiator proiect BBC, expozitie nationala de grup, vernisata la Muzeul de Arta din Cluj Napoca, Romania.
-2010 STUDIO 35 , Bacau, Romania.
– 2008, 2009, 2010 “Zoomorfe”, Galeria Frunzetti, Bacău, Romania.
– 2010, 2011 EROTIC ART, Galeria Frunzetti, Bacau, Romania.
– 2007,2008,2009, 2010, 2011, 2012 Expozitia/Concurs Internationala Saloanele Moldovei, Bacau-Romania, Chisinau – Republica Moldova.
– 2010,2012 “IOAN ANDREESCU” – BUZAU
– 2010, 2011, 2012 anuala UAP Bacau
21.2011, 2012 Salon Atelier 35 Iaşi, Romania
– 2011 SALONUL MIC BUCUREŞTI (SMB5 mixed media), ediţia a V-a, Romania
– 2011 Lucrari vandute in cadrul Galei Art Act – Cluj Napoca
– 2012 Deschiderea spatiului expozitional „nou9” – Bucuresti
– 2012 Expozitie in cadrul Camerei de Comert a Americii
II. Expozitii personale
1. 2003 “Self portrait in space and time”, Cluj Napoca, Romania
2. 2006 “Just Me”, – Copenhaga, Danemark
III. Premii
1. 2010 Premiul Juriului “STUDIO 35” expozitie nationala, Bacau, Romania.
IV. Tabere de creatie
1. 2010 Braila, Romania.
În primele etape ale inițierii plastice, Georgian Mazerschi deprinde și stăpînește tehnicile clasice: aquatinta, aquaforte, linogravura, dar nu poposește în imperiul artelor imprimate. Cu consecvența învingătorului probelor de dificultate și durată, este fascinat de nelimitatele posibilități de exprimare a graficii computerizate.
Incomodat de rigorile tehnice caracteristice nobilei bresle, își permite libertatea căutării expresivității în exercițiul ludic scutit de canoane și inevitabile eșuări în obediență.
Desenul devine argumentul de greutate în escapadele sale grafice: organizează suprafața, culoarea, forma. Discretă, linia își desconspiră virtuozitatea în portret, structuri anatomice și mai ales in autoportret. Nu-și trâmbițează aportul consistent la împlinirea estetică, se mărginește să-și asume rolul cărămizii de temelie și liant al ansamblului armonic.
Opțiunea pentru jocul liber al culorii, liniei și formei îl gratulează pe căutătorul expresivității și naturaleții – ipostază emblematică ce-i înnobilează ultimele reușite spre regăsirea propriului destin artistic. (Vasile Crăiță Mândră)
In the first stages of his initiation in the field of fine arts, Georgian Mazerschi acquires and masters the classical techniques: aquatinta, aquaforte, woodcut, but does not approach the empire of printed arts. Having consistently passed the tests of difficulty and duration, he is fascinated by the unlimited possibilities of expression generated by computer graphics.
Finding inconvenience in the technical rigours typical of the noble guild, he allows himself the freedom of looking for expression in the ludic exercise, exempt of the canons and inevitable failures of obedience.
Drawing becomes the most powerful argument in his graphic escapades: the artist organises the surface, the colour, the shape. Discretely, the line unveils its virtuosity in portraits, anatomic structures and especially self-portraits. He does not proclaim his contribution to the aesthetic fulfilment, he merely assumes the role of head stone and binder of a harmonious whole.
The option for the free play of colour, line and shape praises the seeker of expressiveness and naturalness – emblematic hypostasis which elevates his latest achievements towards the shaping of his own artistic destiny. (Vasile Crăiță Mândră)