Mayol Meinl Richard
Anul Nasterii: 1896
Anul Decesului: 1972 |
|
Atracția produsă de țărmurile Balcicului a reprezentat una dintre cele mai puternice efecte resimțite în pictura românească interbelică. De la o simplă localitate pe malul mării, micul oraș din sudul Dobrogei a devenit în deceniile premergătoare celui de al doilea război mondial un Eldorado al culturii românești. Nu numai pictorii au fost atrași de calitățile pitorești ale zonei, ci și scriitori, poeți, oameni politici. Întregul efect Balcic a contaminat și resuscitat viața culturală autohtonă, fiind unul dintre produsele de succes ale societății românești.
Chiar dacă arta sa este mai puțin vizibilă și accesibilă, pictura lui Mayol se dovedește a fi un bun prilej de introspecție asupra întregului corp plastic românesc. Prin astfel de personaje exotice putem înțelege cu adevărat ce a reprezentat Balcicul în acea epocă atât de efervescentă. Atras de lumina și spectacolul naturii, Mayol ajunge și el în portul maritim, pe care ni-l prezintă într-o manieră personală, mai ales prin tipologia pensulației.Tabloul ne oferă o imagine reprezentativă pentru Balcic, Mayol pictând un colț mai mult decât recognoscibil, ce cuprinde golful portului și clădirea silozurilor. Folosind o paletă caldă, într-o pensulație aproape creionată, Mayol se dovedește a fi un bun desenator, fiind atent la detalii, pe care nu le evită nici atunci când întinde culoarea pe suprafața picturală. Imaginea este încărcată de un subtil efect intim, prin micșorarea câmpului vizual, ce se reduce la un punct de privire personal, trădând mai mult decât oricând poziția pictorului. La umbra unui copac, Richard Mayol schițează și pictează această vedută, pe care fiecare privitor și-o poate apropia prin calitatea sinceră a imaginarului.
Bibliografie:
OPREA, Petre, ‘‘Expozanți la Saloanele Oficiale de pictură, sculptură și grafică’’, București, 2004
Sursa: http://www.artmark.ro/catalog/index.php/richard-mayol-peisaj-din-balcic.html